A világ 5. legnagyobb bankja saját digitális valuta kibocsátására készül
Japán egyik legnagyobb vállalata, a Mitsubishi UFJ Financial Group (MUFG) a japán humánerőforrás-hálózattal a Recruittal fog együttműködni. A két vállalat célja nem más, mint egy digitális valuta és okostelefon-alapú fizetési szolgáltatás kibocsátása, derült ki a japán sajtóból.
A Nikkei beszámolója szerint az új közös vállalat 2020-ban debütál, és 49%-a a MUFG kezében lesz, míg 51%-ával a Recruit rendelkezik.
A jelentés szerint a társaság a „digitális valuta kezelés” területén fog működni. Feltételezések szerint a projekt lehetővé teszi majd az ügyfelek számára, hogy a Recruit humánerőforrás szolgáltatásaiért digitális valutával fizethessenek. A Hot Pepper Gourmet platformon éttermet is foglalhatnak, ami szintén a Recruit vállalat kezében van.
A Japan Times kijelentette, hogy az újonnan létrehozott társaság platformja lehetővé teszi majd a klienseknek, hogy QR-kóddal fizethessenek az üzletekben, és kiemelte azt is, hogy a Recruit az AirPay készpénz nélküli fizetési szolgáltatási hálózat tulajdonosa.
A Mitsubishi korábbi próbálkozása
Eközben a tőzsdén jegyzett MUFG megerősítette, hogy megállapodtak a közös vállalkozás létrehozásában. A cég ugyanakkor kihangsúlyozta, hogy „egyelőre más döntés még nem született.” A MUFG, amely a világ ötödik legnagyobb bankja és a Mitsubishi üzleti csoport tagja, már egy ideje a MUFG Coin projektjén dolgozik. Ez egy stabilcoin, amit az év második felében akartak bevezetni az országban, de végül nem lett belőle semmi.
A legújabb fejlemények azt mutatják, hogy a társaság inkább már olyan partnerekkel kíván együttműködni, akik rendelkeznek különböző blokklánc-alapú fizetési megoldásokkal.
A készpénzfelhasználás továbbra is igen elterjedt Japánban, amit a japán kormány nem néz jó szemmel. De a QR-alapú mobilfizetés egyre nagyobb teret nyer az országban. Emellett pedig számos blokklánc szolgáltató aknázná ki a még érintetlen japán piacot.