30 000 EOS-t lopott a szerencsejáték dApp kiskapuin keresztül
Egy hacker legalább 30 ezer EOS-et lopott el úgy, hogy kihasználta a blokkláncon lévő szerencsejáték dApp-ket. A támadó bérelt erőforrások segítségével blokkolta a hálózat működését, így minden alkalommal képes volt a szerencsejátékban garantálni a nyereményt.
Egy Twitter közösség tagjai tették közzé azt, hogy egy hackernek több mint 30 ezer EOS-t sikerült ellopnia úgy, hogy manipulálta a nyerési feltételeket a szerencsejáték dApp-okban, hatalmas mennyiségű CPU és NET megvásárlásával az EOS REX erőforrás bérlő oldaláról. A szolgáltatás lehetővé teszi az EOS kölcsönadását extra CPU-ért cserébe az EOS blokkláncon.
A lefagyott hálózat segítségével, a támadó a szerencsejáték dApp-okkal tranzakciókat kezdeményezett, melyek később manipulálhatóak voltak, így a nyerési feltételeket könnyen megváltoztathatta.
EOS: Jó választás lehet?
A dApp-ok felhasználói számos esetben az EOS platformját, amely így felülmúlta az Ethereumot is. A forgalom túlnyomó többsége szerencsejáték alkalmazásokon keresztül zajlik. Egyes jelentések azonban azt sugallják, hogy ezeknek a felhasználóknak a nagy része csak robot, és a dApp-ek valójában azért küzdenek, hogy valódi felhasználókat csábítsanak magukhoz.
A kritikusok sokszor támadják a hálózatot annak centralizáltsága miatt. Az alapító, Dan Larimar is kapott már hideget-meleget, hiszen még év elején azt állította, hogy könnyen lenyomhatná a Bitcoint és az Ethereumot, azaz a két legnagyobb kriptovaluta hálózatot.
A közelmúltban az EOS a hitelességét illetően újabb csapást szenvedett el, amikor a Wikipedia társalapítója, Larry Sanger azt mondta, hogy a hálózat „gyakorlatilag a kínaiak kezében van.”
Sanger azt is hozzátette, hogy nem tudja tovább folytatni a dApp-ek fejlesztését a felületen, ha az valóban a kínaiakhoz kötődik.
Talán állításában lehet némi igazság, hiszen a kínai kormány az EOS-t továbbra is a Top 10 kriptovaluta közé sorolja, míg a bitcoinnak nem sikerült eddig az első 10 helyezett listájára felkerülnie.