Ez már a Libra előszele? Lazít a tiltásokon a Facebook
A kriptopénzekkel és a blokkláncokkal kapcsolatos reklámok terén nyit a platform.
Frissült a szabályozás
Több, mint egy évvel a Facebook tiltása után némi könnyítést tett a közösségi médiaszolgáltató a kriptopénzekkel és blokkláncokkal kapcsolatos reklámok megjelentetésével kapcsolatban.
A május 8-án közzétett legújabb frissítés szerint nem lesz szükséges előzetes engedély kérésére az alábbi témákat érintő reklámoknál: blokklánc technológia, iparági hírek, oktatási tartalmak, kriptopénzekhez kapcsolódó események.
Azonban a Facebook hozzátette, hogy továbbra is tiltja a reklámok között a token értékesítés és kibocsátás (ICO) témáját tartalmazóakat.
A kriptopénzeket és az azokhoz szorosan kapcsolódó termékeket, mint például a kriptotőzsdéket, bányász szoftvereket és hardvereket tartalmazó reklámokra továbbra is előzetes engedélyt kell kérni a Facebook-tól
„Ez a rendszer figyelembe veszi azokat az engedélyeket is, melyeket már megszereztek, illetve hogy tőzsdén kereskedik-e a céget vagy valamely leányvállalatát vagy elérhető bármely más adat nyilvánosan a cég hátteréről.” – nyilatkozta a Facebook.
A Facebook, ami a március 31-i jelentés szerint havi szinten 2.38 milliárd látogatóval rendelkezik, tavaly januárban tiltotta meg az ICO-kal és bitcoin-nal kapcsolatos reklámokat a felületén. Később, júniusban némileg lazított a tiltáson és bizonyos cégek számára lehetővé tette, hogy előzetes engedéllyel megjelentethessen a platformon ilyen tartalmakat.
Librának köszönhető a lazítás
A legújabb szabályváltozás vélhetően annak köszönhető, hogy a Facebook nagy erőkkel dolgozik a saját Libra névre hallgató stabilcoinján. Egyeztetésben állnak többek között a Visa-val és a Mastercard-dal is, hogy az induláshoz tervezett 1 milliárd dolláros tartalékot össze tudják gyűjteni.
A Libra projekt lényege, hogy a Facebook több milliárd felhasználójának elérhetővé tegyék a kriptopénzzel való fizetést, illetve egymásnak való pénzküldést. Valamint cégek számára is hozzáférhetővé akarják tenni a stabilcoint, hogy azok a Facebooknak azzal fizethessenek például a reklámok megjelenítéséért.