Havi egymillió letöltést regisztrál a Brave Android
Óriási ütemben nő a Brave felhasználók száma és a böngészők letöltési rangsorában a harmadik helyen áll, kicsivel lemaradva a Google Chrome mögött a Play rangsorában. Köszönhetően innovatív funkcióinak beleértve a saját BAT kriptopénzt, a személyes adatok védelmén alapuló leegyszerűsített felhasználói élményét, az alkalmazás már most komoly szeletet hasított ki a böngészők piacán.
Gyorsuló növekedést mutat a Brave Android
Az AppBrain adatai szerint a Brave böngésző egyre nagyobb lendületet kap az Androidos felhasználók között. A Google Play áruházban heteken keresztül a második helyen tanyázott, és csak a Chrome tudta letaszítani onnan májusban.
Hogy pontosan hogyan rangsorol a Google Play vagy az Apple App áruháza, az üzleti titok, de az nyilvánvaló, hogy az alkalmazásfejlesztők számára a letöltésszám, felhasználói értékelések és a havi aktív felhasználószám faktorok a legfontosabbak.
Milyen bátor a Brave a többi böngészőhöz képest?
A keresési volumen az alkalmazásra szintén drasztikusan emelkedett. A Brave Jutalmak elindulása, a Cheddar partnerség és a natív Basic Attention Token mind-mind a szélesebb körű mainstream láthatóságot segíti. Hatására a Brave rákeresések az Opera és a Firefox rákeresésekkel együtt emelkednek dinamikusan.
A Chrome továbbra is vezeti a listát a keresési volumenben köszönhetően domináns pozíciójának az asztali számítógépeken. A Chrome rendelkezik az aktív böngésző felhasználók 70%-ával, a maradékon osztoznak a kisebbek.
Saját niche vagy a Chrome trónjára pályázik a Brave?
A Chrome dominanciája annak tudható be, hogy a 2000-es években megnyerte a böngészőháborút a Firefox és Internet Explorer versenytársakkal szemben. A 2008-ban indult Chrome felüdülés volt az akkor már betegeskedő, lassú és bugos Internet Explorerrel szemben és 2011-re piacvezetővé is vált. Ehhez persze kellett az is, hogy a Google keresőmotor és az Androidos mobilok alapértelmezett böngészője is a saját márkás Chrome váljon.
Azóta a Chrome bebetonozta vezető szerepét a piacon, különösen az Android eszközökön. A potenciális felhasználók számát tekintve a Brave most tart 24 millió Android letöltésnél, ami elhanyagolható a Chrome 2 milliárdos felhasználóbázisához képest.
Azonban a Brave 2018 második fele óta nagyon komoly gyorsuló növekedési dinamikát mutat és és a Google Trendek alapján még nő is iránta az érdeklődés. Az AppBrain statisztikái szerint a Brave jelenleg több mint egymillió letöltést kap havonta csak Androidra. Hogy perspektívába helyezzük más alkalmazásokkal: a Firefox tudhat magának 756 000 letöltést a Coinbase pedig 88 000 letöltést egy hónap alatt.
Ha a Brave továbbra is elkötelezett tud maradni egyedi értékajánlatához – privát, reklámmentes böngészés – miközben továbbra is fenntartja az innovációs lendületét, akkor 5 éven belül komoly Chrome versenytárssá nőheti ki magát.
A Brave böngészőt, ha még nem tettétek meg, itt tudjátok letölteni.