Focirajongók figyelem: a West Ham is saját szurkolói tokent indít
A Premier League-ben játszó West Ham United bejelentette, hogy más elit focicsapatokhoz hasonlóan, a Socios.com csapatával kötött partneregyezmény alapján saját szurkolói token megalkotásába fognak bele.
A West Ham saját fan tokent indít
A Paris Saint-Germain és a Juventus után újabb nagy név kötelezte el magát a Socios.com tervei mellett. Most a West Ham döntött úgy, a rajongói részvétel és elkötelezettség növelésének érdekében saját tokent fognak kibocsátani a szurkolók számára.
A kiadott sajtóközlemény szerint az új token árusítását a 2019/2020-as szezon kezdetekor fogják elkezdeni egy ún. FTO (Fan Token Offering) keretében.
Maga a fan token egy olyan digitális eszköz lesz, ami különféle extra szolgáltatásokat tesz majd lehetővé a rajongók számára. A Socios.com mobil alkalmazásán a tokennel rendelkező szurkolók például tokenizált szavazásokban vehetnek részt, illetve extra hozzáférést kapnak rajongói termékekhez, sajtóközleményekhez és más jutalmakhoz is.
A PSG és a Juve utána a Socios újabb nagy nevet tudhat magának
A Socios.com már nem kis játékos a nagy ligába. A projekt működéséért a Chiliz sport blokklánc vállalkozás felel. Ők olyan nagynevű támogatókat tudhatnak maguknak, mint a Binance vagy az OK Blockchain Capital.
Mivel a működtetésért a Chiliz felelős, ezért a tokenek megvásárlásakor is először $CHZ tokent (a Chiliz natív tokenjét) szükséges a szurkolóknak beszerezni. Ezt tudják a későbbiekben az alkalmazáson keresztül vagy más váltók segítségével beváltani a fan tokenre, amellyel pedig már hozzá is férnek az extra tartalmakhoz.
Hogy egyébként a focirajongók mennyire nyitottak a dologra, azt a sajtóközleményben egy CoinMarketCap által elkészített felméréssel szerették volna igazolni. Abban a közvélemény-kutatásban a CMC azt találta, hogy a felhasználók 46%-a lenne nyitott egy olyan rajongói token megvásárlására, ami valamilyen elit klub nevével van fémjelezve.
A legelitebb és leghíresebb klubokhoz már elért a Socios. Ott vannak a Ligue 1, a Premier League és a Serie A csapatainál is. Innentől már a szurkolókon múlik, hogy mennyire nyitottak az új technológiára.
Ha viszont a focirajongókhoz valóban sikeresen eljut a technológia, az óriási lépést jelentene a mainstream ismertség és elfogadottság felé vezető úton.