Két hete indult, máris összeomlott a kriptoprojekt tranzakciós volumene

A Hamster Kombat Layer-2-es hálózatának rekordmagas tranzakciós sebessége egy rövid ideig megelőzte a Solanát, de a hype nem tartott sokáig.

Földbe állt a Hamster Network tranzakciós volumene

A 2025 februárjában indított Hamster Network egy játékközpontú blokklánc, aminek célja a decentralizált alkalmazások (dAppok) és játékok támogatása a „Hamsterverse” ökoszisztémán belül. Az indulást hatalmas hype övezte, a Hamster Kombat Layer-2 rövid ideig még a Solanát is megelőzte másodpercenkénti tranzakciók (TPS) tekintetében.

A hálózat március elején elérte a 34 021 TPS-es rekordot, ami 3,5-szer magasabb, mint a Solanáé. De alig telt el két hét a Hamster Network indulása óta, a TPS 0,84-re csökkent, a tranzakciós volumene pedig elképesztő, 99,9%-os visszaesést mutat. Eközben a token árfolyama esik, a felhasználók száma pedig csökken. Vajon fenntartható-e a projekt hosszú távon?

Hamster Kombat tranzakciós volumen

A Hamster Kombat tranzakciós volumenének alakulása. forrás: hamsterscan.ioA Hamster Kombat játék egy Telegramon futó tap-to-earn típusú játék, amit hatalmas hype vett körül, amit a hatalmas airdropok és promóciós tartalmak tovább fokoztak.

Folyamatosan csökken az érdeklődés

A felhasználók számának csökkenése már 2024 novemberében is látható volt. A tavaly augusztusi 300 milliós felhasználói bázis novemberre 86%-os csökkenéssel havi 41 millióra esett. A helyzet azóta sem javult, idén március elejére mindössze 10,3 millió aktív felhasználó maradt.

Az indulás óta az árfolyam is folyamatosan esik. Az indulás óta a 0,00858 dolláros token ár 2024 végére 0,0029-re csökkent, jelenleg pedig 0,0021 dolláron van. Bár az elmúlt egy hónap során a token közel 30%-ot emelkedett, sokan további eséstől és a projekt kilátástalan helyzetétől tartanak.

Az iparági elemzők szerint a hálózat korai sikerének nagy részét a kriptókat övező hype táplálta, nem pedig a blokklánc funkcionalitása iránti tartós érdeklődés. Sok „play-to-earn” (P2E) és „tap-to-earn” játék nehezen tartja meg a játékosokat, ha a kezdeti ösztönzők elhalványulnak, és úgy tűnik, a Hamster Kombat sem kivétel.

A kudarcok ellenére a Hamster Kombat csapata kitart amellett, hogy az L2 hálózat még kezdeti stádiumban van. Azt mondják, hogy további tesztelésre van szükség a hálózat képességeinek feltárásához, és bíznak a jövőbeli növekedésben. Mindazonáltal a drámai tranzakciós volumen és a játékosok elkötelezettségének visszaesése rávilágít a mém típusú blokklánc játékprojektekben rejlő volatilitásra.