Az Adobe új AI-videógenerátora kevesebb, mint egy dollárért hoz létre klipeket

Az Adobe Inc, amerikai szoftvervállalat, közel 50 éve van jelen a piacon, kreatív szoftverei pedig világszerte ismertek. A Photoshop, a Premiere Pro és az After Effects programok a digitális médiakezelés és grafikai tervezés élmezőnyébe tartoznak, a vállalat pedig mára a Microsoft, az Autodesk és a Canva legnagyobb riválisa lett.

Az Adobe-nál annyira komolyan veszik az AI-integrációt, hogy folyamatosan saját generatív AI-megoldásokon dolgoznak. Az Adobe Firefly ráadásul most új funkciója révén 50 centért képes létrehozni egy teljes videóklipet.

Folytatódhat az AI-verseny

Az Adobe jelenleg két saját fejlesztésű AI-megoldáson dolgozik. A Firefly első sorban generatív AI modellje révén képek, videók, dizájnok és szövegek létrehozásáért felelős, vagyis első sorban a kreatív funkciókat látja el, míg a Sensei AI feladata első sorban az adatkezelési és automatizációs megoldások integrálása.

Az Adobe AI fejlesztései kifejezetten erősek, tartalomgyártásban felveszik a versenyt az OpenAI-al, a Google Geminivel, vagy akár a Microsoft Copilottal is. A Firefly legújabb frissítése ugyan még csak bétaverzióban érhető el, azonban teljesen megváltoztathatja a kreatív munka iparágát, miután új funkciójának hála 50 centért képes létrehozni egy 5 másodperces videóklipet.

A kedvező ár azért kiemelendő, mert az Adobe csökkentette árazását, hogy versenyképes maradhasson a nemzetközi piacon. Az 5 másodperces shorts tartalom pedig mostanában kifejezetten kelendő a TikTok-on, az Instagram-on, a YouTube-n és a Facebook-on egyaránt. Az Adobe versenytársai, mint például az OpenAI és a Runway, külön csomagokat árulnak, melyek előfizetése 10 – 30 dollár között található.

Ely Greenfield, az Adobe technológiai igazgatója, így nyilatkozott:

„A tömeges elfogadáshoz kénytelenek vagyunk alacsonyabb árképzést használni, mint a versenytársaink. Azonban még így is mi vagyunk az egyik leginkább megfizethető AI-eszköz, a piacon pedig versenyképesek vagyunk.”

Bajban az Adobe részvénye

Ez a lépés valószínűleg annak a következménye, hogy az Adobe Nasdaq-on jegyzett részvénye 2024-ben 25%-os zuhanáson ment keresztül. Ez főleg annak tudatában kifejezetten elkeserítő, hogy a piac általános trendje, amit az S&P 500 index teljesítménye is tökéletesen mutat, hogy 15-20%-os növekedést láthattunk szerte a világban.

A számítógépes szoftvercég 2024 végén kezdte meg a generatív mesterséges intelligencia fejlesztését, a Firefly-t, amely már a Premiere Pro bétaverziójában is elérhető. Ennek következtében az Adobe részvénye idén már közel 5%-os növekedést produkált, azonban még mindig nem heverte ki a decemberi zuhanást.

Cikkünk írásakor az ABDE árfolyama 462 dolláron kereskedik. Ami aggodalomra adhat okot viszont az, hogy a fundamentális teljesítmény, valamint az előrejelzések szerint a részvény fair árazása valahol 200 – 215 dollár között van, vagyis az Adobe vállalata továbbra is túlértékelt.

Verseny a médiaszektorban

Az Adobe kreatív eszközei világszerte vezetők, kedvező árazással pedig segíthetik a tömeges elterjedést. Az egyik legnagyobb riválisuknak tartott Runway egy 5 másodperces rövidklipért cserébe 0,7 – 1,2 dollár közötti összeget számol fel, ami átlagosan majdnem duplája az Adobe Firefly által elkért összegnek.

A vállalat információi szerint a Firefly segítségével eddig több mint 18 milliárd alkalommal hoztak létre fényképet, vagy videót.