Bitcoin Népszerűségi Index 2024 – a Bitcoin iránti érdeklődés mértéke világszerte

A Bitcoin népszerűségi index egy egyedülálló eszköz, amely a Google keresési adatok alapján méri a globális Bitcoin iránti érdeklődést. Kiemelve a legfontosabb elfogadási trendeket.

Bevezetés – internetes adatok

Bemutatkozik a Bitcoin Népszerűségi Index (BPI), az első átfogó keresési tanulmány a maga nemében. Azért hozták létre, hogy a Google keresési lekérdezéseinek széles körű elemzése révén mérjék a Bitcoin globális elterjedését és hatását.

A hagyományos tanulmányokkal ellentétben, amelyek abszolút adatokat közölnek, vagy a kriptovaluta különböző aspektusait egyesítik a BPI adatainak célja, hogy kifejezetten a Bitcoin iránti érdeklődésről adjon betekintést. Az index figyelembe veszi többek között a nyelvi sokszínűséget, a Google böngésző dominanciáját és a lakosság nagyságát. Ez a megközelítés lehetővé teszi számunkra, hogy ne csupán a nyers érdeklődést, hanem a BTC Price BTC Price iránti elkötelezettség relatív intenzitását is értékeljük különböző nemzetek szintjén. Így kiemelhetjük azokat az országokat, amelyek viszonylag nagyobb érdeklődést mutatnak a Bitcoin iránt, mint amit a körülményeik alapján várnánk.

Bár nem szolgál végleges válaszként, a BPI hasznos iránymutatás. Talán a legjobb pillanatkép, amelyet a tökéletlen adatok ellenére jelenleg elérhetünk. Azáltal, hogy ezeket az elemeket egyesíti, a Bitcoin Népszerűségi Index egy egyedülálló perspektívát kínál, amely elmozdul a hagyományos mérőszámoktól, és gazdagabb, kontextusban gazdagabb megértést nyújt arról, hogyan halad világszerte a Bitcoin elfogadása.

Bitcoin Népszerűségi Index 2024

Főbb megállapítások

  • Az USA rendelkezik a legtöbb kereséssel – havi 14 432 650 lekérdezéssel – amelyet szorosan követ Brazília 12 400 260 kereséssel. A top 5 országot Németország, India és Törökország teszi teljessé.
  • Az első 7 helyezett, valamint a top 10-ből 8 helyet nyugati európai országok foglalnak el (az EuroVoc régiómeghatározása szerint).
  • A „nyugati” országok BPI-átlaga megközelítőleg 3 720 (összehasonlítva más régiók 1 250-es átlagával), ami a Bitcoin viszonylag magas népszerűségét jelzi.
  • Afrikának van a legalacsonyabb BPI-átlaga a kontinensek között. Ez nem meglepő, mivel Afrikában az internet-penetráció csupán 40%.
  • A leggyakoribb Bitcoin-lekérdezések az árfolyamhoz kapcsolódnak, és leginkább a Bitcoin dollárban mért ára iránt érdeklődnek. Egyiptomban azonban a Bitcoint gyakrabban aranyrudakban árazzák, mintsem dollárban vagy egyiptomi fontban.
  • A Bitcoinhoz kapcsolódó havi keresések teljes száma közel 77 millió, amelyek közül az „Bitcoin” közvetlen keresések száma eléri a 10 milliót.
  • A Bitcoin és az Ethereum keresési aránya 9:1.

A kontinensek összehasonlítása

Óceánia vezet a legmagasabb átlagos BPI-értékkel, amely megközelítőleg 4 901. Jelezve a Bitcoin rendkívül erős népszerűségét ebben a régióban. Ez az adat mindössze két ország (Új-Zéland és Ausztrália) eredményeiből származik, amelyek egyaránt élvezik a magas internetpenetráció előnyeit.

Európa következik, ahol a 41 ország adataiból származó átlagos BPI érték 3 719, ami jól mutatja a Bitcoin viszonylag erős népszerűségét a kontinensen, és jelentősen a többi régió fölé helyezi.

Top 50 ország

1-15. helyezettek

16-32. helyezettek

33-50. helyezettek

Az internetes adatgyűjtés módszertana

Adatkiválasztás

Mivel a Google minden kriptovalutával kapcsolatos keresési adatot visszatart, fontos volt a legmegbízhatóbb adatforrást kiválasztani. Annak érdekében, hogy a lehető legátfogóbb képet kapjuk a SEMRUSH, az Ahrefs, a DataOs, a Moz és a Google Trends adatkészleteit töltöttük le és elemeztük. A SEMRUSH bizonyult a legmegbízhatóbbnak pontossága és részletessége alapján, ami összhangban áll a SparkToro tanulmányával és a SEMRUSH saját keresési volumenre vonatkozó kutatásával.

Adatok összehasonlítása és kiválasztása

Bár a SEMRUSH és az Ahrefs eredményei – amelyek a két legnagyobb elérhető adatbázis – többnyire hasonlóak voltak, számos kifejezésnél jelentős eltérések mutatkoztak. Néhány ország adatai esetén több mint 80%-os különbség is előfordult. Ez a változékonyság ellehetetlenítette az adatok egyesítését vagy hiányosságok pótlását olyan országok esetén, ahol a SEMRUSH nem biztosított adatot, mivel a különbségek túl nagyok voltak ahhoz, hogy megbízhatóan összesíthessük őket.

Lekérdezés konfigurálása

Széles körű lekérdezéseket használtunk „Bitcoin” és „BTC” kifejezésekre, különböző ábécécsoportokban, beleértve a latin, arab, héber, cirill, japán, dévanágari, perso-arab, tamil, szingaléz, kínai és thai karaktereket.

Demográfiai és keresőmotor adatok integrálása

A népességi adatokat a Worldometersből vettük, míg a Google piaci részesedésének adatait a Statcounterből. A kutatás céljaira minden ország esetében 100%-ra számoltuk át a Google piaci részesedését, hogy egységesítsük a keresőmotorhasználat hatását az adatokra.

Egy főre jutó keresési volumen kiszámítása

Az előbb említett adatokkal minden országra vonatkozóan kiszámítottuk az egy főre jutó keresési lekérdezések számát. Ez a lépés elengedhetetlen volt az adatok normalizálásához, lehetővé téve a Bitcoin iránti érdeklődés közvetlen összehasonlítását a különböző méretű országok között.

Adatok vizualizációja

A végső eredményeket kategorizáltuk és egy színtérképen (Chloropleth map) ábrázoltuk a Datawrapper vizualizációs eszköz segítségével. Ez egyértelmű vizuális megjelenítést nyújtott a Bitcoin népszerűségének eloszlásáról a különböző országokban, kiemelve azokat a régiókat, ahol az érdeklődés különösen magas vagy alacsony.

Az országok internet-használó lakosságának arányát nem vettük figyelembe a számítások során, mivel az internet-hozzáféréssel nem rendelkező emberek valószínűleg kevésbé érdeklődnek a Bitcoin iránt. Afrika legutóbb közzétett internet-penetrációs aránya 40%, ami hasonló Európa és az Amerikai Egyesült Államok 2005-ös arányaihoz. Bár ez az arány még mindig alacsony, folyamatosan növekszik, ahogy a Bitcoin elfogadottsága is.

 

Az internetes adatok hatóköre és korlátai

A Bitcoin Népszerűségi Index (BPI) átfogó betekintést nyújt, azonban korlátozott az adatok hiánya miatt 77 országban. Köztük Kínában, Iránban, Kubában és 33 afrikai országban – különösen Tanzániában, Kenyában és Szudánban. Az adathiány ezen kulcsfontosságú régiókban a globális Bitcoin-érdeklődésről kialakított kép hiányosságaihoz vezethet.

Továbbá a BPI harmadik fél becslésein alapul, mivel a Google nem oszt meg konkrét keresési adatokat a Bitcoinra vagy más kriptovalutákra vonatkozóan. A VPN-ek is szerepet játszhatnak a keresések származási helyének elrejtésében, de várhatóan nem gyakoroltak jelentős hatást az eredményekre.

Néhány országban az adatok pontatlanok, mivel a „BTC” a Bahamákon egy telefonszolgáltató, Botswanában egy internet-szolgáltató és Szlovéniában egy bevásárlóközpont neve is.

Összegzés

A Bitcoin Népszerűségi Index (BPI) részletes képet nyújt a Bitcoin iránti globális érdeklődésről a Google keresési lekérdezésein keresztül. Bár ez a tanulmány a rendelkezésre álló legjobb adatokkal dolgozik fontos megjegyezni, hogy nem célja végleges választ adni arra a kérdésre, hogy mely országban a legerősebb a Bitcoin elfogadottsága. A BPI inkább a Bitcoin iránti általános érdeklődést és elkötelezettséget méri különböző nemzetek szintjén.

Az adatok szerint Óceánia rendelkezik a legerősebb BPI értékekkel, bár Európa mutatja a legnagyobb összteljesítményt: 43 európai ország közül 41 erőteljes érdeklődést mutat. Nyilvánvaló továbbá, hogy az internet-penetráció magasabb szintjeihez kötött országokban erősebbek a keresési adatok, ezáltal adatelfogultságot hozva létre az ilyen országok javára.

Értékes folytatása lenne ennek a tanulmánynak, ha más metrikákat is vizsgálnánk, amelyek további betekintést nyújthatnának a Bitcoin elfogadottságába. Ilyen mutatók például a Bitcoin node-ok, a Bitcoin Lightning Network node-ok vagy a hashrate eloszlása. Az ilyen adatok átfogóbb képet nyújthatnának arról, hogy a Bitcoin milyen mértékben ágyazódott be különböző régiókban, és segíthetnének teljesebb képet festeni annak globális elterjedéséről.

Az eredeti cikk a Bitcoin Magazine oldalán érhető el angol nyelven.