A Telegram tap-to-earn játékai megvalósítják Satoshi Nakamoto álmát

A Telegram tap-to-earn játékai 2024 nyarán robbantak be a köztudatba. A kriptovaluták és blokklánc-alapú alkalmazások népszerűségének robbanásszerű növekedése jelentősen hozzájárult az egyszerű, ugyanakkor szórakoztató játékok térnyeréséhez. A játékosok a Telegram alkalmazásán belül egyszerű feladatok elvégzéséért cserébe kriptovalutákban részesülnek, amiket értékesíthetnek a főbb tőzsdéken.

A több millió felhasználóval rendelkező globális játékok megnyitották az utat a kriptovaluták felé egy új rétegnek. Az új belépők játszva tanulhatják meg a decentralizáció előnyeit, melyből kézzel fogható jövedelemre is szert tehetnek. Úgy tűnik, ezek a minijátékok fogják a legegyszerűbben megvalósítani Satoshi Nakamotonak, a Bitcoin megalkotójának, az álmát.

Kis remény, nagy felhasználóbázis

Ha hihetünk a legújabb médiajelentéseknek és az anekdotikus információknak, akkor egy hatalmas kriptográfiai átvételi hullám küszöbén állunk. Az előző ciklushoz hasonlóan egy olyan réteg veheti át a digitális eszközök használatát, akik nem feltétlen ismerik a technológiát, de használják az előnyeit.

A tap-to-earn játékok elterjedése ugyan nem teljesen új ötlet, azonban a Web3 alkalmazások elterjedése az olyan népszerű programokon keresztül, mint a Telegram, növelik a robbanásszerű elköteleződést. A közel egymilliárd felhasználóval rendelkező chatprogram olyan játékoknak adott otthont, mint a Hamster Kombat, a Catizen vagy az X Empire.

A világ minden táján elérhető chatprogram olyan emberek számára teremt lehetőséget, akik globális tekintetben is a legrosszabbul teljesítő gazdaságok közé tartoznak. A lakossággal szemben alkalmazott lokális és globális szankciók azonban egyszerűen kikerülhetők a decentralizált és határokon átnyúló alkalmazásokkal, amelyek lehetővé teszik az infláció és a pénzügyi szuverenitás korlátozásának kikerülését.

A tap-to-earn játékok lehetősége

A Hamster Kombat többek között az iráni lakosság teljes szélességét lefedi. A több mint százmillióval rendelkező játék lehetőséget teremt a drákói szigorral vezetett ország lakosai számára, hogy újabb bevételi forrásokra tegyenek szert. A játék pedig nemcsak a fiatalok, hanem a taxisofőrök, szakmunkások és irodisták között is kiemelt érdeklődésnek örvend.

Miközben az iráni gazdaság 2015 óta több mint 30%-kal gyengült a nyugati országokéhoz képest és többek között az alapvető élelmiszerek ára 50-70%-kal megdrágult, nem csoda, ha a lakosok megpróbálnak minden kereseti lehetőséget megragadni.

Azt gondolnánk ezek a minijátékok első sorban a gyerekeket kötik le, ugyanakkor a médiajelentések szerint a felnőtt lakosság is előszeretettel hajszolja a tap-to-earn játékokat – sokan botokat vagy egyéb eszközöket használva – hogy airdropokhoz jussanak, amit aztán beválthatnak valódi pénzre.

Akár Iránban, akár a nyugati országokban járunk, mindenhol megvan az a réteg, akinek nincs más lehetősége, csak a tap-to-earn játékok és a kriptovaluták, hogy extra jövedelemre tehessenek szert. A világon már több mint 300 millió ember próbálta ki a Telegram által fejlesztett játékokat, ezzel olyan emberekhez eljuttatva a digitális valutákat és a blokkláncot, akik nem feltétlen az egyetemen vagy az interneten találkoztak a technológiával.

A történelem során ez az első eset, hogy közel félmilliárd ember lép interakcióba egy Web3-alapú platformmal, ami minden generációra, társadalmi szegmensre és helyszínre kiterjed. Ezzel pedig egyértelművé vált, hogy a tap-to-earn játékok azok, amelyek először valósítják meg Satoshi Nakamoto álmát. A kérdés már csak az, ezek a platformok képesek lesznek-e magasabb szintekre is eljutni vagy sem.