Ilyen az, amikor bemegy az ember a boltba és billentyűzet helyett hozzávágnak egy NFT-t
A Viva La Dirt League legújabb videójában az NFT kapcsán felmerülő kérdéseket és zavart figurázza ki.
Túl bonyolultak az NFT-k?
A videóban egy vásárló felkeres egy üzletet, abban a reményben, hogy billentyűzetet vásároljon. Az üzletkötő először közli a vásárlóval, hogy a billentyűzet csak online érhető el. Kisebb értetlenkedés után megjelenik az üzletvezető is, és meggyőzi a vásárlót, hogy vásároljon online. Hiszen ezzel azonnal megkapja a terméket. Azt a terméket, amit a boltban nem lehet megvenni, csak online.
A vásárlás után azonban az ügyfél értetlenül áll, amikor megtudja, hogy amit valójában vásárolt, valójában egy NFT. Egy digitális eszköz, nem pedig a kívánt fizikai billentyűzet. A menedzser megpróbálja ugyan elmagyarázni, hogy az NFT az ügyfél e-mailjében van tárolva, és a blokkláncon van rögzítve, de ezzel csak mégjobban összezavarja. Mikor az ügyfél csalódottságát fejezi ki és visszatérítést kérne az alkalmazottak tájékoztatják, hogy az NFT a blokkláncon rögzített jellege miatt nem vehetőek vissza.
A videó poén, de van valóságtartalma
A videó azt próbálja kigúnyolni, milyen könnyen vezethetik félre az embereket a modern digitális termékekkel, például az NFT-k összetettségével. Különösen akkor, ha a fogyasztók nem értik ezeket a termékeket teljesen. A videó ennek ellenére humoros hangnemben ér véget, az ügyfél zavartan de elégedetlen távozik, hangsúlyozva a helyzet abszurditását.
A alapja az NFT-k körüli folyamatos szkepticizmus. A való világban az NFT-k gyakran kerültek a címlapokra váratlan és néha bizarr eladásaik miatt. Például amikor egy pixeles NFT kép több mint millió dollárért cserél gazdát, vagy amikor hírességek digitális művészetként adtak el tweeteket.
A Viva La Dirt League, egy népszerű új-zélandi YouTube-csatorna. A videóik a játékok körüli kultúráról, élményekről és a technológiai abszurditásokról ismert vicces helyezekről szólnak. A csapat kreatív tartalmainak köszönhetően igen nagy követőtábort gyűjtött össze, ma már 6,6 millió feliratkozóval büszkélkedhetnek.
Humoruk tökéletesen tükrözi azt a zavart, amelyet sokan éreznek, amikor szembesülnek a digitális technológia, például az NFT-k összetett és olykor értelmetlen aspektusaival.