Veszteséget veszteségre halmoznak a kriptokereskedők a hírhedt alfa csoportok miatt

Az elmúlt években a kriptoinfluenszerek „gurukká” avanzsáltak és közösségeiket, melyeket kereskedési és befektetési tanácsokkal látnak el, új névre keresztelték át, ami nem más mint az „alpha drops”. Az efféle alfa csoportok valóságos falkaként működnek és az adott véleményvezér nézeteit szentírásként kezelik. 

A szóban forgó közösségek, melyeket többnyire angolul beszélő és kriptoinfluenszerként ténykedő fiatal férfiak hoznak létre, olyan közösségi média platformokon gyűlnek össze, mint a Discord, a Telegram vagy a WhatsApp. Ezeken a felületeken az úgynevezett vezetők újonnan szerzett gazdagságuk és ígéreteik révén próbálják a követőiket különféle előfizetések vásárlására ösztökélni.

Az „alfa” egy görög pénzügyi kifejezés, amely egy eszköz többlethozamára utal egy referenciaindexhez, például az S&P 500-hoz viszonyítva. Ez az eszközök széles körű, korrelált mozgásától elkülönített sajátos árfolyam. A pénzügyekben az „alfa keresése” a nem passzív befektetők célja, mivel ezzel mérhetik a teljesítményt meghaladó sikerüket.

Alfa csoportok, avagy az MLM új ága?

A kriptó szakzsargonban az „alpha drops” akkor fordul elő, amikor egy guru figyelmezteti követőit egy olyan eszközre, amelyről úgy véli, hogy felül fogja múlni a piacot. Tekintettel az átlagos altcoin befektető magas kockázati profiljára, a feliratkozók több tíz, ha nem több száz százalékpontos alfát várnak és hihetetlen módon ezt a teljesítményt órákon, de legfeljebb napokon belül várják.

A ma már egyszerűen csak „alfa csoportokként” ismert közösségek belső köreinek előfizetése havonta több száz vagy több ezer dollárba is kerülhet. Egy új előfizetőt gyakran szájról-szájra terjedő ajánlásokkal, közösségi média csatornákon megosztott ingyenes bemutatókkal vagy nyereséges kereskedések bemutatásán keresztül csábítanak magukhoz.

Általában az alfa csoportok vezetőinek célja, hogy a lemaradástól való félelmet (FOMO) keltsenek a közönségükben, meggyőzve őket a feliratkozásról. A közösségi médiában megosztott ügyletek túlnyomórészt jövedelmezőek, gyakran túlértékelve a belépéseket és kilépéseket, hogy a lehető legnagyobb nyereséget szemléltessék.

A veszteséges alfa csoportokat általában figyelmen kívül hagyják vagy törlik.

A tagsági díjak már 5 dollárnál kezdődnek, de onnan gyorsan emelkednek. Sőt, Andrew Tate alfa csoportja havi 49,99 dollárról indul és masszívan emelkedik attól függően, hogy a felhasználó hány chatszobához akar csatlakozni a Discord csatornáin belül.

Más kriptós alfa csoportok 50, 70, 100, 140 és némelyik jóval 1000 dollár feletti összeget kérnek havonta.

Bár az olcsóbb csoportokról nehéz véleményeket találni, a legdrágábbak nem kevés negatív visszhangot generáltak a közösségi médiában.

Általánosságban elmondható, hogy a kriptó alfa csoportok csak a bizalmi átverések egy újabb verzióját testesítik meg. Az önjelölt befektetési guruk idejük nagy részét azzal töltik, hogy a közösségi médiában közvetítik a nyertes kereskedéseiket és borsos árú havi előfizetésekbe csalogatják a felhasználókat.

A kriptoszektorban ténykedők mindezek fényében jobban teszik, ha elővigyázatosak és megfontoltak maradnak, legyen szó bármilyen csábító ajánlatról. Újabban például egy QR-kódos scam terjed, ami képes akár lenullázni bárki kriptotárcájának az egyenlegét.