A Tesla nem ajánlja, hogy trükközz a töltési sebességgel

Régóta kering az interneten a trükk, amely során a Tesla-tulajdonosok nedves törülközőt tekernek a Supercharger csatlakozója köré, hogy néhány percet spóroljanak a töltési időn. A vállalat azonban megüzente, hogy ez biztonsági kockázattal járhat, amiért nem vállal felelősséget.  

Az elektromos autók esetében a szélsőséges hőmérséklet és a nagy töltési sebesség nem éppen fér össze egymással. Amint azt a Tesla-tulajdonosok is megerősítették, a nyári napokon a Supercharger csalatkozója nagyon gyorsan fel tud forrósodni, ami miatt az érzékelő lecsökkenti a töltési sebességet. Ha azonban egy nedves törülközőt teszünk a csatlakozó köré, azzal megvédhetjük a napfénytől és felgyorsíthatjuk a töltési folyamatot, állítják.

Tényleg működik a módszer?

Van, aki dokumentálta a trükköt, aminek köszönhetően a V2 Supercharger 60 kilowattról 95 kW-ra emelte a sebességet. Az Out of Spec Studios felmérésében 2%-os töltöttségi szintél csatlakoztak, a Supercharger ekkor 147 kW-ra gyorsult, de a hőszabályozás miatt a sebesség végül 58 kW-ra csökkent, amikor a töltöttségi szint elérte a 34%-ot. Miután egy szobahőmérsékletű nedves rongyot tettek a csatlakozóra, az újra 119 kW-ra gyorsult fel.

Kapcsolódó: Tesla és BYD – Hol készülnek az elektromos autók?

Érdemes azonban megjegyezni, hogy a trükk nem egy csodaszer a szóban forgó problémára, hiszen a töltés sebessége továbbra is csökkenni fog, amikor a töltöttségi állapot a 100%-hoz közelít. Az autó ugyanis képes figyelni a töltőcsapok hőmérsékletét, így még ha a töltőkábel nyelét le is hűtjük, a Tesla akkor is lelassíthatja az áram áramlását.

Ugyan a Tesla Supercharger-ek több mint alkalmasak arra, hogy esőben is biztonságosan működjenek, így egy nedves ruhával nem árthatunk neki, a Tesla kijelentette, hogy csak saját felelősségre használhatod ezt a módszert.

Ami az elektromos autók piacát illeti, az Associated Press legújabb felmérése szerint az amerikaiak még mindig vonakodnak az EV-k megvásárlásától. A tanulmányból kiderült, hogy egyik legnagyobb oka ennek az EV-k magas ára a belső égésű motoros járművekhez képest, de fontos tényező az is, hogy túl sokáig tart az autók feltöltése.