A Coinbase új reklámjával készül a Bitcoin közelgő felezésére
Alig két nap múlva esedékes a Bitcoin következő felezése, amit a Coinbase kriptovaluta-tőzsde egy frissen közzétett reklámmal igyekszik népszerűsíteni.
A Coinbase a héten egy új videót tett közzé Twitteren, amelyben a Bitcoin értékének időbeli növekedését szemlélteti, kifejezetten a pizza vásárlóereje kontextusában.
„Az idő múlásával a pénzed egyre kevesebbet ér. De vajon a Bitcoin is így viselkedik?” – kérdezi a videó narrátora.
Food for thought:
What if money was designed to get you more over time, not less?#Bitcoin pic.twitter.com/z8eHF8JltQ— Coinbase ?️ (@coinbase) April 15, 2024
Emlékeztetőül, 2010-ben Hanyecz László, egy korai Bitcoin felhasználó, 10 000 Bitcoint adott két pizzaért, amit széles körben az első Bitcoin tranzakcióként tartanak számon. 2012-re már egyetlen Bitcoin is elég volt egy pizza megvásárlásához, míg 2020-ra a Bitcoin értéke már több ezer dollárra rúgott egy érme esetében.
„Négyévenként a Bitcoin jövőbeni kínálata csökken,” magyarázza a Coinbase. „Így történelmileg többet, nem kevesebbet kaphatsz. A Bitcoin előreviszi a pénzügyeket.”
A felezés, amely során a Bitcoin kibocsátása minden 210 000 blokkonként megfeleződik, két nap múlva várható, amikor is a blokkonkénti jutalom 6,25 BTC-ről 3,125 BTC-re csökken.
Ez az intézkedés jelentősen csökkenti a Bitcoin inflációs rátáját, ami így már jóval alacsonyabb, mint az aranyé, amihez gyakran hasonlítják a digitális eszközt. A múltban ezeket a felezéseket általában jelentős áremelkedés követte a piacon, körülbelül 12-18 hónappal a felezés után, ami az ellátás csökkenéséből adódik.
Még a bányászok is bizakodóak ebben az időszakban, annak ellenére, hogy rövid távon csökkenő bevételekkel kell számolniuk.
„A felezés okozta ellátási sokk a múltban hozzájárult a Bitcoin árának exponenciális növekedéséhez, ami ellensúlyozza a bányászati bevételek csökkenését,” nyilatkozta egy IREN képviselő a Cryptonews-nak a múlt héten.
Kapcsolódó: A bitcoin felezés közeledtével a bányászok egy ritka satoshiért versengenek
A TD Bank hirdetése
Nemcsak a Coinbase hirdeti aktívan a felezést. A TD Bank is kiemelte egy friss reklámban, hogy a Bitcoin felezése hogyan generál ellátási hiányt a piacon.
„A Bitcoin úgy lett megtervezve, hogy maximum 21 millió érme jöhet létre, de ahelyett, hogy egyszerre árasztanák el vele a piacot, az új érmék fokozatosan kerülnek bevezetésre minden nap,” hangoztatta a bank hirdetése. Ezzel szemben a Coinbase egy tavalyi jelentésében azt állította, hogy a felezés hatása a Bitcoin árára talán kevésbé jelentős, mint ahogyan azt sokan gondolják, és hogy a kriptopiacot inkább a nagyobb gazdasági ciklusok formálják.