A Telegram megosztja reklámbevételeit – egy feltétellel
A Telegram a világ egyik legnépszerűbb közösségi média platformja, mely világszerte több, mint 1,5 milliárd felhasználóval rendelkezik. Az orosz kötődésű, felhőalapú üzenetküldő alkalmazás a kriptopiacon is jelen van, most pedig egy újabb közösség-orientált hírt közölt a cég alapítója és vezérigazgatója, mely a reklámbevételek megosztásáról szól. A bevételmegosztás egyébként rendkívül gyakori az újonnan induló kriptoprojektek esetében, ugyanakkor a Telegram a nagyok egyike, aki ilyen eszközhöz nyúl.
Bevételmegosztás a nyilvános csatornákon
A Statista adatai szerint a WhatsApp és Snapchat után a Telegram a harmadik legnagyobb felhasználóbázissal rendelkező üzenetküldő alkalmazás, mely kiemelt figyelmet fordít a személyes adatok védelmére. Az chatprogramot 2013-ban indította el Nikolai Durov és Pavel Durov, orosz testvérpár. Sokan nem tudják, de ők ketten hozták létre az „orosz Facebook-ot” is, a VKontakte -t. A testvérpár 2019-ben lépett be a kriptopiacra, amikor létrehozta a Toncoin-t, mely jelenleg a 11. legnagyobb piaci kapitalizációval rendelkező projekt.
A Telegram 2024. március 31-én vezette be legújabb jutalmazási rendszerét, mely lehetővé teszi a jelentős előfizetőkkel rendelkező, nyilvános csatornák számára, hogy a reklámbevételek 50%-át Toncoin-ban megszerezhessék. A megállapodás a legalább 1000 feliratkozóval rendelkező csatornákra érvényes, akik idáig fizetett bejegyzésekkel, privát csatornatagsággal vagy termékértékesítéssel tehettek szert bevételre.
A tervet először 2024 februárjában tárta fel Pavel Durov, amikor bejelentette az Ad Platform elindítását, mely megnyitja a bevételi forrásokat a csatornatulajdonosok számára. A cég közlése szerint a Telegram csatornái havonta több, mint 1000 milliárd megtekintést generálnak, a csatornák tulajdonosai most pedig díjmentesen részesülhetnek a rájuk eső hirdetési bevételekből. A bejelentés óta a TON árfolyama 111%-kal nőtt, a február végén 2,51 dollárt érő TON április elsején 5,30 dollárt ér a CoinMarketCap adatai szerint.
A kriptopiac „trójai falova”
A kezdeményezés támogatására a Telegram hozzáadta a TON-t, mint lehetséges fizetőeszközt a platform hirdetésvásárlásához, melyek megjelenítése összefügg a csatorna tartalmával. A Ton Foundation befektetési igazgatója, Justin Hyun 2024 márciusában adott interjújában elmondta, hogy a Telegram elsődleges célja a platform minidecentralizált alkalmazásait közelebb hozni az emberekhez.
Az a célunk, hogy több felhasználót vonjunk be a blokkláncok alkalmazásába anélkül, hogy direktben meg kellene tanítanunk őket a használatukra. Beengedjük a felhasználókat a decentralizált applikációk világába anélkül, hogy a nevükön neveznénk őket. Ők csak használják a Telegram Mini App-okat függetlenül a blokklánc-ismereteiktől – ez a trójai falovunk
— mondta Hyun.
Hyun elmondása szerint a Telegram tervei között az szerepel, hogy 2028-ra legalább 500 millió embert vonjanak be a blokklánc használatába, mely jelenlegi felhasználóbázisok majdnem egyharmada.
Ösztönzőverseny 30 millió TON-ért
Nemrégiben a Ton Foundation marketingigazgatója, Jack Booth beszélt arról, hogy a Telegram elindítja az Open League névre keresztelt teljesítményalapú versenyét, mely összesen 115 millió dollárnyi TON szétosztását tervezi a felhasználók között. A verseny 2024. április elsején – tehát ma – veszi kezdetét, a felhasználók célja az aktivitás növelése a Toncoin hálózatán.