Az utasok bojkottálják a Boeinget, szűrővel kerülik el a repülőgépeket

Kényszerleszállás, gyártási hibák, minőségellenőrzési problémák és vizsgálatok. Nem csoda, hogy az utasok bizalma megrendült a Boeingben és igyekeznek kikerülni a hibás típusokkal való utazást.

Többszöri baleset, és repülési tilalom utáni felülvizsgálat után sem bíznak az utasok a Boeingben. Januárban repülés közben szakadt ki az ajtó egy Boeing 737-esből, ami hatalmas port kavart. Ennek részleteiről lejjebb olvashatsz. Ezt tetézte, hogy az elmúlt hetekben további incidensek láttak napvilágot. Így nem csoda, hogy a fogyasztók félni kezdtek és „halálos csapdának”  nevezik a Boeing repülőgépeit.

Félnek a Boeingtől, mást választanak az aggódó utasok

Ahogy az alábbi X tweetben látható, egy héten belül háromszor történt meghibásodás a Boeing gépein. Hétfőn egy motor gyulladt ki, csütörtökön egy kerék szakadt le, míg pénteken egy 737-es ment túl a leszállópályán.

Elkerülhetik a 737-es típusokat a Kayak szűrőjével az elégedetlen fogyasztók

A sorozatos hibákat követően, melyek akár emberéleteket is követelhettek volna, sokan nem csak hangot adtak az elégedetlenségüknek, de cselekedtek is. Az elmúlt hetekben a Kayak online utazási foglalási weboldal észrevehető növekedést tapasztalt azon felhasználók körében, akik a járatok keresésekor a Boeing repülőgépeket kiszűrik a találatok közül.

„Ha tudod, mi történik a Boeinggel, és nem akarsz azokon a halálos csapdákon repülni, foglald le a jegyed a Kayak-on. Ők lehetővé teszik, hogy a Boeing járatokat kizárd a keresésből, így maradhatsz a biztonságosabb gépeknél, mint például az Airbus”

– Írta egy X felhasználó.

A felháborodás és a Boeing bojkottjának ösztönzése egyre nagyobb teret nyer a közösségi médiában. Számos X felhasználó fejezte ki aggodalmát, míg mások a vállalat vezetésének korruptságát és profitéhségét emelték ki.

A Kayak először 2019 márciusában vezette be a típusszűrőt, de a vállalat szerint az ötödikei ajtós incidenst követően, január 6., szombat és a következő csütörtök között 15-ször annyian használták a funkciót, kifejezetten a 737 MAX repülőgépek esetében. A megnövekedett keresletre válaszul, a Kayak a közelmúltban hozzáadta, hogy a felhasználók megadhassák a még mindig repülő 737 Max 8 és 737 Max 9 típusokat.

Több sebből is vérzik a Boeing

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a vállalatnál minőségi problémák merültek fel, amit egyes szakértők a gyártási tempóra vezetnek vissza. Az Airbus-szal való verseny miatt a mennyiség a minőség rovására mehet, ami egy légitársaságnál katasztrofális következményekhez vezet. Ebből fakadóan a gyártási hibák is szaporodnak, míg a minőség ellenőrzés, ahogy az a megszaporodott esetekből kiderül, romlik.

Mindeközben az Airbus lekörözheti riválisát, mivel a Szövetségi Légügyi hivatal a minőségellenőrzési problémák miatt korlátozta a bajba jutott repülőgépgyártó termelését. Az Al Jazeera nemrégiben készült rejtett kamerás riportja szintén rávilágított a gyártás körüli nehézségekre. A Boeing 787-eseket gyártó dél-karolinai üzemében készített riportokból kiderült, hogy a dolgozók nem repülnének az általuk gyártott gépeken, minőségellenőrzési problémákra hivatkozva. A vállalat helyzetét tovább rontja, hogy a legnagyobb szakszervezete 40%-os béremelést követel a következő három-négy évben.

Mi történt az Alaska Airlines Boeing 737 Max 9-es járatán

A január 5-i incidens kivizsgálása után a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal megállapította, hogy az Alaska Airlines 1282-es járat Boeing 737 Max 9-esének az ajtódugója néhány perccel a repülőgép repülőtérről való felszállása után leesett. Ennek következtében a kabinban nyomáscsökkenés alakult ki, ami miatt az utasok mintegy 4 800 méter magasságban a szabad levegőnek voltak kitéve.

Senki sem sérült meg súlyosan, és a repülőgép biztonságosan végrehajtotta a kényszerleszállást.