A Tesla Cybertruck tiszta rozsda, pedig nemrég került a piacra
2023 decemberében átadták az első Tesla Cybertruck-okat, melyek a közelmúltbeli megjelenés és kevés futásidő ellenére azonnal rozsdásodni kezdtek. Az eredetileg rozsdamentes acélborításon hamar megjelentek az első narancssárga foltok. Az acélborítás konstrukciója tehát nemcsak Elon Musk és a Tesla összeszerelő üzemének bizonyult fejfájásnak, hanem a korai tulajdonosoknak is.
Négy év telt el az ominózus bemutató óta
2019 novemberében, a Tesla Cybertruck prototípusának bemutatója mondhatni már mémmé vált. Formabontó megjelenésének hála hatalmas népszerűségre tett szert a pickup, aminek törhetetlenként leírt üvegét kétszer is sikerült betörni. Négy évvel az emlékezetesre sikerült bemutató után, 2023 decemberében kiszállításra kerültek az első Cybertruck-ok, melyek nemcsak árukban, hanem rozsdaállóságukban is csalódást okoztak.
Az eredetileg 39 ezer dolláros beharangozott ár 2023 decemberére 61 ezerre kúszott fel, és ez csak az egymotoros modellekre vonatkozik. A két elektromotorral rendelkező modell ára majdnem eléri a 80 ezer dollárt, míg a hárommotoros modell, melyet „Cyberbeast”-re kereszteltek el legalább 100 ezer dollárba fog kóstálni.
A német Notebook Check véleménye szerint előfordulhat, hogy a Tesla rossz döntést hozott az adalékanyagok megválasztása és az alkatrészek későbbi megformázása során. A szakportál szerint az acél finomítása nem jelent automatikus rozsdaállóságot, ugyanakkor ez csak költségkérdés. A Cybertruckok tisztítási ajánlásai is megerősítik, hogy az acélminőség nem a legellenállóbb változat, szennyeződés esetén azonnal meg kell tisztítani alkohol alapú oldószerrel, majd tiszta vízzel.
A tulajdonosok haragot éreznek, átverve érzik magukat
A Tesla Cybertruck-tulajdonosok tartós narancssárga foltok megjelenéséről kezdtek el egymással értekezni a Cybertruck Owners Club fórumon. Egyes tulajdonosok arról írtak, hogy az értékesítő már az átvétel pillanatában figyelmeztette őket az esőben képződő rozsdanyomokra, melyek olajos és savas szennyeződések felkerülésekor is előfordulhatnak. A jelenség annyira gyakori, hogy az autó kézikönyvében is említésre kerül az acélpanelek érzékenysége, melyek kifejezetten érzékenyek a zsírra, olajra, gyantára, rovartetemekre, kátrányra vagy madárürülékre.
Annak ellenére, hogy Elon Musk és az egész Tesla fel volt készülve a kihívásra, egyes tulajdonosok arról számoltak be, hogy a dokumentált korróziót követően csak hetekkel, hónapokkal később tudták a javítást, csiszolást végrehajtani, mivel nem érkeztek meg időben a megfelelő célszerszámok.
Az autógyár hosszú távú kilátásait illetően a Cybertruck-ok körüli zűrzavar nem éppen kelt bizalmat. A törhetetlenség már a prototípus bemutatásakor megbukott, az árak – többek között az inflációnak és a válságnak köszönhetően – az egekbe szöktek, és a rozsdaállóságot sem képesek maradéktalanul biztosítani. A Tesla részvénye (NASDAQ: TSLA) idén már 24%-ot vesztett értékéből, jelenleg 188 dollár körül mozog. A részvény árfolyamának a Cybertruck-problémák mellett az sem tett jót, hogy Elon Musktól végül Delaware állam megvonta a korábban megszavazott fizetési juttatást.