A Lightning Network segítségével teszi pénzzé az online tartalmakat egy új platform

A Mash.com vezérigazgatója, Jared Nusinoff szerint a Bitcoin és a Lightning Network hozhatja el a digitális monetizáció új korszakát.

A CryptoSlate vezető szerkesztője, Liam „Akiba” Wright nemrég Jared Nusinoffot, a Mash.com vezérigazgatóját hívta meg a SlateCast egyik adásába, hogy megvitassák, miként használja a vállalat a Lightning Network-öt a tartalomszolgáltatók monetizációjának előmozdítására.

A leginformatívabb tartalmakkal se lehetett eddig pénzt keresni

Nusinoff felvázolt néhányat a legfontosabb problémák közül, amelyekkel a tartalomszolgáltatóknak szembe kell nézniük, amikor megpróbálják pénzzé tenni az online tartalmakat. Míg egyes oldalaknál teljesen jól működnek az előfizetések, sokan nem engedhetik meg maguknak az előfizetéses modellt. És bár a hirdetések megjelenítése továbbra is lehetőség marad a számukra, a hirdetések aránya tovább csökken ezeken az oldalakon, annak ellenére, hogy az emberek egyre több időt töltenek online.

„Nem igazán volt olyan üzleti modell, amelynek értelme lett volna.” – mondta Nusinoff. „Nem lehetett díjat felszámolni bizonyos online tartalmakért, még akkor sem, ha azok nagyon értékesek és rendkívül informatívak voltak.”

A Mash új bevételi forrást biztosít a tartalomszolgáltatóknak

Itt jön képbe a Mash. Nusinoff szerint a 2021-ben alapított vállalat célja, hogy segítsen a tartalomszolgáltatóknak növelni az üzletüket, visszavenni a hatalmat a platformoktól és tovább építeni a közösségeiket. A Mash eszköztárában például megtalálható a „Reakciók” funkció, ami emojikat, matricákat és GIF-eket tartalmaz, ezeket pedig a felhasználók közvetlenül hozzáadhatják az olvasott cikkekhez. Ez amellett, hogy erősíti a közösség elköteleződését, új bevételi forrást is biztosít a platformok számára.

„Ezek fizetett élmények, a Bitcoin és a Lightning Network kihasználásával…” – mondta Nusinoff.

Egyébként mind Wright, mind Nusinoff még több innovációt lát a közeljövőben az online monetizáció tekintetében. Wright például egy olyan jövőbeli platformot jósol, amely a nézők saját érdeklődési köre alapján perceken belül egyedi tévéműsorokat generál.

„Ennek a megvalósítása egy jó lehetőség, de azt is fontos lehet megjegyezni, hogy ennek talán nem csak a YouTube-on kellene működnie.” – reagált Wright ötletére Nusinoff. „Talán vannak más platformok is, amelyek más típusú üzleti modellekkel fogadnák ezt a kreativitást.”