48 ezer (!) cég küldött adatokat a Facebooknak egyetlen egy személyről
48 000 cég küldött a Facebooknak adatokat egyetlen személyről, adatbiztonság ide-vagy oda.
A Consumer Reports tanulmánya kimutatta, hogy cégek ezrei járulnak hozzá a Facebook minden egyes személyre vonatkozó adatok tárolásához. A Facebook sok ezer cégtől szerez be adatokat az egyes felhasználókról. A Consumer Reports új tanulmánya (PDF) próbált most pontosabb számokat közölni a jelenségről.
Facebook adatbiztonság vs pénz a hirdetésekből
A kutatók azt találták, hogy a Facebook átlagosan 2230 különböző cégtől kapott adatokat a 709 önkéntes felhasználó mindegyikére vonatkozóan. Egy szélsőséges példa azt mutatta, hogy
csaknem 48 000 különböző cégtől származó adatot találtak egyetlen önkénteshez kapcsolódóan
Összességében a Facebook adatarchívumai azt mutatták, hogy 186 892 vállalat szolgáltatott adatokat a vizsgálat összes résztvevőjéről.
A The Markup segítségével toborzott önkéntesek személyes adataikat a Facebookról a Download Your Information eszközzel gyűjtötték ki, és megosztották a kutatókkal.
A fenti infografika azt mutatja meg, hogy egy személy az alkalmazásainak, majd a szervereknek, végül pedig a Facebooknak ad át információkat, aki arra használja az adatokat, hogy hirdetéseket célozzon a felhasználókra szabva.
Adatbrókerek segítik a cégeket
A Meta hirdetési platformját használó cégek feltöltik az ügyfelek személyes adatait és vásárlási szokásait, amelyeket a Meta arra használ, hogy célzott hirdetéseket jelenítsen meg ezeknek vagy hasonló profilú embereknek. A kutatók úgy vélték, hogy a kampányok konkrét felhasználói adatokra történő egyszerű mikrocélzása okozza azt a tényt, hogy a felsorolt vállalatok közül több tízezer csak az egyik önkéntest célozta meg.
A fenti infografika bemutatja, hogyan működnek együtt a vállalkozások az adatbrókerekkel, akik több forrásból összesítik a felhasználók személyes adatait – mielőtt hirdetéscélzási célból átadnák azokat a Facebooknak.
A vizsgálatban résztvevők archívumának 96 százaléka tartalmazta a LiveRamp nevű adatbróker által megosztott információkat, de ez nem tartalmazott minden adatot. A nagy kereskedők, például a The Home Depot, a Walmart vagy az Amazon szintén megjelentek az adatszolgáltatók között, míg más kisebb vállalkozások „meglepően jól” képviseltették magukat az adatpiacon. Például egy autókereskedés egy 24 665 fős texasi városban, a tanulmány önkénteseiről szolgáltatott adatok 10 százalékát fedte le.
A legtöbbet azonban nem lehetett azonosítani, mivel értelmetlen karakterkombinációkat használtak, például „Bm 5 100tkqc nlm”, vagy általános neveket, például „Viking”. De a név nem igazán számít. A LiveRampot birtokló Acxiom szerint a világ több mint 2,5 milliárd piacképes fogyasztóját tudja elérni. Azzal büszkélkednek, hogy tökéletes képet tudnak kialakítani a fogyasztóról a jobb fogyasztói döntések megismerése érdekében.
Mindannyian hallottuk már, hogy valaki azt mondja, hogy okostelefonjaink figyelnek minket. Így biztosan sokan tudják azt is, milyen hirdetéseket kell megjeleníteni nekünk.
Az igazság az, hogy a cégek nem csak ülnek, és várják, hogy beszéljünk a farmerről. Már előre tudják, hogy szeretnénk farmert vásárolni, milyen méretet hordunk, mely márkákat szeretjük, és nagyjából az év melyik szakászában fogunk majd vásárolni.