Ford: az emberek azért félnek az elektromos autóktól, mert ostobák
Jim Farley, a Ford vezérigazgatója úgy döntött, hogy mintegy 1700 km-es útra indul az elektromos F-150 Lightning pick-up teherautóval. A cél az volt, hogy jobban megértse, milyen élményt jelent elektromos autóval megtenni több mint ezer kilométert. A cég vezetője szerint az emberek félelme alaptalan, azért rettegnek az elektromos autóktól, mert ostobák.
„Sokat tanultam” – mondta Farley az utazás után – „és nem hiszem, hogy valaha is félni fogok az atonómiától, mert amit láttam, az valójában egy beteges szorongás, aminek nincs alapja”.
A Ford első számú vezetője szerint – amely vállalat egyébként dollármilliárdokat veszít az elektromos autókon – az autósok többsége még mindig nagyon tudatlan a töltéssel kapcsolatban, és nyíltan ki is mondja: „Miközben a mainstream felé haladunk, nagyon tudatlan ügyfelekkel kell foglalkoznunk: hatalmas emberi problémát kell megoldanunk.”
Ezért Farley lehangoltan hozzáteszi: „Csinálhatunk annyi járművet, amennyit csak akarunk, nyereségessé tehetjük őket, de végső soron az emberek nem tudják, hogyan kell tölteni őket, nem ismerik a jármű teljesítményét, a valós hatótávolságot alacsony hőmérsékleten, a vontatást…”. Röviden, az elektromos autók a legtöbbek számára még mindig rejtélyes eszközök.
Jim Farley az F-150 Lightninggal szerzett tapasztalatai után arról is beszélt, hogy a Ford úgy döntött, hogy átveszi a „Tesla-grip” megoldást, hogy kihasználhassa a Supercharger-hálózat előnyeit, amely a világon a legelterjedtebb, és amelyet minden országban a legjobbnak tartanak, legalábbis egyelőre.
„Örülök, hogy megkötöttük a megállapodást a Teslával. Minden Ford-alkalmazott utólagosan felszerelte, rendelkezik egy adapterrel és egy alkalmazással a telefonján, amely lehetővé teszi számukra, hogy csatlakozzanak a Supercharger-hálózathoz” – zárta mondandóját.
Az elmúlt hónapokban számos vállalat jelentette be, hogy megállapodást kötött Elon Musk cégével, köztük a Nissan, a Mercedes és a Volvo is, amelyek 2025-től használják majd a NACS adaptert.