Hosszú távon kevésbé környezetszennyező a hagyományos autó mint az elektromos

Egy tanulmány szerint „a teljes CO2-kibocsátás sokkal alacsonyabb lesz, ha továbbra is a régi, de működőképes belső égésű autót használjuk, ahelyett, hogy új elektromos autót vásárolnánk”.

Régóta feltételezik, hogy a belső égésű motorral hajtott járművek elektromos járművekre való cseréje drámaian alacsonyabb CO2-kibocsátáshoz vezet. De miután alaposan kielemezték az elektromos autók gyártásával, és körülbelül 5 évente lecserélt akkumulátorával, valamint a töltőállomások energiaellátásával (akár szén, gáz vagy szél/napenergia) kapcsolatos CO2-kibocsátást, a szakemberek megállapították, hogy átlagosan az elektromos autók csak 8%-kal kevesebb CO2-t bocsátanak ki a gyártásuk, használatuk alatt, mint a hagyományos járművek.

Egyes kutatók úgy vélik, hogy még a nyolc százalékos CO2-kibocsátási megtakarítás is túlságosan optimista forgatókönyv, főleg az európai országokban.

Mivel Európában az átlagos éves vezetési távolság járművenként körülbelül 7500 km/év, 12 évnyi elektromos autóhasználat szükséges ahhoz, hogy a CO2-kibocsátás nettó csökkenése megvalósuljon a belső égésű motoros jármű vezetéséhez képest. Ráadásul az elektromos autó-tulajdonosok szinte mindegyike jóval a 12 év letelte előtt lecseréli autóját.

A szén elégetéséből származó villamos energiával működő elektromos autók esetében pedig (amely az olyan országokban, mint Kína, az elsődleges villamos energiaforrás) a CO2-kibocsátás „több mint 10%-kal magasabb az elektromos autó esetében”, mint egy belső égésű jármű esetében. Kínában egyébként a járművek már több mint 13%-a elektromos meghajtású.

Összefoglalva, a régi, megbízható belső égésű motor valójában jobb lehet a CO2-kibocsátás csökkentésére vonatkozó forgatókönyvek szempontjából, mint az éghajlatváltozás elleni aktivisták és a kormányok által kedvelt „zöld” járművek.

Végső soron egy elektromos autó ötévente történő cseréje egy új modellre, a kumulatív CO2-kibocsátás szempontjából, számítások és szimulációk alapján, több CO2-kibocsátást eredményez, mint egy régi belső égésű autó következetes használata a jármű életciklusának hátralévő részében.