Elképesztő bejelentést tett a Google: jöhetnek az NFT-reklámok
Nemrégiben a Google techóriása kiadott egy frissítést a szabályzatában. Ez lehetővé teszi a reklámozók számára, hogy olyan blokkláncos videójátékokat reklámozzanak, amelyek NFT-ket, nem helyettesíthető tokeneket használnak. Viszont nem teljeskörű az engedély. A cég továbbra is korlátozza a szerencsejátékos kriptojátékokat és azokat a játékokat is, amelyek token stakelési jutalmakat kínálnak. A szabályzat frissítése szeptember 15-én lép majd életbe.
A Google lépése kifejezetten előremutató
Mindenképpen előremutató a lépés, hiszen így már egy nyitottabb megközelítést láthatunk a blokkláncos és NFT-s játékok felé. Így tehát lehet reklámozni olyan játékokat, amelyekben NFT-ként lehet fegyvereket vagy egyéb játékos kiegészítőket szerezni. A cég azonban kiemelte, hogy bármilyen olyan kriptós vagy NFT-s játék, ahol a játékosok NFT-ket stakelhetnek vagy tehetnek fel valamilyen valódi értékkel bíró nyereményért, nem engedélyezett a reklámra. A valódi pénzes szerencsejátékos játékok eddig is tiltva voltak a Google reklámokból és azok a közösségi kaszinójátékok, amelyek NFT-ket adhatnak a felhasználóknak, szintén tiltottak maradnak.
Egyébként ez nem is bírálható megközelítés. Hiszen a Google mindent, ami valamilyen szempontból is szerencsejátékosnak minősülhet, komoly korlátozásoknak veti alá. Nincs teljesen bezárva a kapu, de szerencsejátékos engedélyekre és a Google szerencsejátékos hitelesítésére van szükség a feloldásokhoz. Azaz a mostani frissítés azt mutatja, hogy a Google is elismeri a különbséget a játékbeli elemeket megtestesítő NFT-k és a szerencsejátékos mechanizmusokban használt NFT-k között. Már júliusban láttuk ennek jeleit. Akkor a Google a Google Play Store kapcsán tette lehetővé a fejlesztőknek, hogy NFT-ket integráljanak játékaikba, amíg azoknak nincs közük a szerencsejátékokhoz.