Messi miatt még az Apple TV+ és az MLS előfizetések száma is nő
Már a futball szupersztár első meccsnapján több mint 110 ezren regisztráltak az MLS-szezonbérletre.
Lionel Messi, a futball világsztárja, az Egyesült Államok futballrajongóinak szívét is meghódította. Messi érkezése az MLS-be nem csak sportdiplomáciai siker, de a streaming előfizetések terén is új korszakot indított el.
Amikor Messi július 21-én rózsaszín mezben lépett pályára az Inter Miami ellen, az MLS Season Pass előfizetői számában óriási ugrást tapasztaltak. Egy nappal korábban még csak 6,143 új előfizetőjük volt, ám a meccs napján ez a szám 110,000 feletti regisztrációra emelkedett. Az Apple, melynek kizárólagos jogai vannak az MLS meccsek közvetítésére, az Apple TV+ szolgáltatásánál is hasonlóan magas előfizetői növekedésről számolt be.
A nemzetközileg is elismert Messi bevonása tehát hatalmas lökést adott az észak-amerikai piacon.
Csak egy Lionel Messi van, és ez óriási pillanatot hozott az Egyesült Államok futballéletében.
– mondta Jonathan Carson, az Antenna vezérigazgatója.
Az élő sportesemények növekvő népszerűsége a streaming platformokon a vállalatokat arra készteti, hogy újraértékeljék stratégiájukat.
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója nemrégiben elismerte, hogy Messi átigazolása az Inter Miamihoz jelentősen hozzájárult a cég sikeréhez. Az Apple ugyanis nemrégiben egy 10 évre szóló, 2,5 milliárd dolláros megállapodást kötött az MLS-szel, így a cég kizárólagos jogot szerezhetett az MLS mérkőzések közvetítésére világszerte.
Új korszak az Apple-nél
Szeptembertől az Apple TV+ előfizetői 12,99 dollár havi díjért, vagy egy egész szezonra 25 dollárért vásárolhatják meg az MLS Season Pass-t. Azoknak, akik nem rendelkeznek Apple TV+ előfizetéssel, a havi díj 14,99 dollár, míg a szezontikett 29 dollár. Ebben az évben az MLS bérletesei, ingyenesen kapják meg a Season Pass előfizetést.
Az Antenna felmérése alapján azok, akik februártól júliusig előfizettek az MLS Season Passra, közel 50%-ban már korábban is Apple TV+ felhasználók voltak. Emellett a frissen regisztrált MLS Season Pass előfizetők 15%-a döntött az Apple TV+ szolgáltatása mellett is.
Fontos megjegyezni, hogy az Antenna adatai kizárólag az Egyesült Államok piacára terjednek ki, és olyan harmadik féltől származó információk alapján készülnek, mint az online vásárlási bizonylatok vagy banki tranzakciók. A csomagajánlatok nem szerepelnek az összesítésben.
Az Apple versenytársai közben nem pihennek: a Google YouTube idén 14 milliárd dollárt hagyott a kasszájában egy hétéves, az NFL-lel kötött szerződésért, melynek keretében a Sunday Ticket meccseket sugározzák. Az Amazon is lépett egyet előre az NFL-lel kötött egyezségével, mely a „Thursday Night Football” 11 szezonra szóló közvetítési jogait biztosítja szezononként 1,2 milliárd dollárért – írta a The Wall Street Journal.
Eközben a Warner Bros. Discovery vezetősége az élő sportközvetítésekben rejlő többletértéket keresi, mint elmondták a legutóbbi eredménybeszámolójukon.
Carson a streamingszolgáltatók stratégiáját elemezve kiemelte: az élő sportközvetítések növelhetik az előfizetők hűségét. „Akik sporttartalmakra iratkoznak fel, azok hűségesebbek”, tette hozzá. Sokan egy-egy sorozat kedvéért választanak streaming szolgáltatást, amit hamar megnéznek és lemondanak, míg a sportszezonok hosszabb távú elköteleződést jelentenek. Ez időt biztosít a platformoknak ahhoz, hogy más műsorokkal is megismertessék őket.