Az Audi riadót fújt, évekig tartó válság jön az autóiparba
Az Audi háza tájáról olyan hírek érkeztek, amelyek megrázzák a négykerekűek világát.
A világ egyik legismertebb autómárkája az Audi, amely mindig is csúcsminőségű járműveket gyártott azt állítja, hogy évekig tartó súlyos válság sújt le az autóiparra. Az ingolstadti székhelyű vállalat, amely komoly összegeket fektetett az elektromos autók fejlesztésébe, bár továbbra is gyárt belső égésű motorral szerelt gépkocsikat súlyos problémákkal küszködik.
A cég egyik felsővezetője kijelentette, hogy mélyponton van a termelés és az eladás is. Az Audi, mind ahogy más autógyártók is a mikrochipek, a nyersanyagok és a különböző alkatrészek hiányától szenved. A probléma nem most kezdődött – mi is többször beszámoltunk az egyre jobban fenyegető félvezető hiányról, ami 2023-ra komoly fennakadásokat okoz az autógyártásban.
Az ingolstadti vállalat és a Volkswagen 2022 elején még egyes modellek gyártásának leállítására is kényszerült, a helyzet pedig az Oroszország és Ukrajna közötti háború kitörése miatt tovább romlott. A négykarikás gyártó egyik vezetője szerint a jelenlegi helyzet valószínűleg még hosszú évekig fennmarad, ami jelentős hatással lesz a gyártási időre, ami már most is brutálisan hosszú.
Az utóbbi időben új gyártási terveket készítettek Németországban, hogy megpróbálják a válság hatását tompítani, és felgyorsítani a termelést. Az Augsburger Allgemeine portáljának azonban az Audi beszerzési vezetője, Renate Vachenauer aggódó hangon beszélt: „Sok évbe fog telni, dollármilliárdokat fektettünk be”.
A Reuters értesülései szerint Németország lépéseket tesz a különböző mikrochipgyártókkal való kapcsolatfelvételre és rendkívüli összegű támogatásokat ígérve, megpróbálja magához csábítani őket. A gyár felkeltette az ágazat igazi óriásainak, például az Intelnek és a TSMC-nek az érdeklődését, amelyek új gigagyárat építenének a német földön, de egyértelmű, hogy egy ilyen válságot nem lehet egyik napról a másikra megoldani, és az idő pedig kulcsfontosságú.
Vachenauer, akit korábban már idéztünk, adott néhány tanácsot is, arra kérve az autógyártókat, hogy csökkentsék a különböző mikrochiptípusok számát, hiszen ma mintegy 8000 típus van forgalomban. Ezen a ponton remélhető, hogy a probléma minél hamarabb megoldódik, hiszen a további késlekedés és az áremelések egy olyan, amúgy is válságban lévő ágazat összeomlásához vezethetnek, mint az autóipar.