A világ legnagyobb múzeuma úgy döntött, hogy belép a digitális térbe

A British Museum, mely a világ egyik legnagyobb történelmi múzeuma, partnerségre lép a Sandbox metaverzumával, és a francia LaCollection startuppal közösen kiadják legújabb NFT digitális gyűjteményüket.

A sajtóközlemény szerint az alkotások tükrözni fogják a múzeum különlegességeit és „új, magával ragadó élményeket” kínálnak majd. A múzeum emellett belép a virtuális játékok világába is.

„Ez egy nagyszerű lehetőség a játékosok számára, mert függetlenül attól, hogy hol tartózkodnak, megismerhetik a történelem, a művészet és kultúra elképesztő gazdagságát” – nyilatkozta Sebastien Borget, a The Sandbox társalapítója.

A The British Museum képviselője hozzátette, hogy az intézmény folyamatosan azon dolgozik, hogy innovatív módon érje el közönségét. Ami pedig azt illeti, a múzeumnak valóban nem ez az első web3-as kezdeményezése, korábban ugyanis már három NFT gyűjteményt is kiadott a LaCollection-nel együttműködve. 2021 szeptemberében Katsushika Hokusai digitális műveinek értékesítésén, majd 2022 tavaszán a brit művész, Joseph Mallord William Turner műveinek virtuális változatából álló árverésen dolgoztak együtt.

Januárban debütált Párizsban egyébként egy web3-as kiállítás is, amely a blokklánc és a művészet kapcsolatát vette górcső alá. Kiállították többek között a CryptoPunk #110-et is, amelyet a CryptoPunks anyavállalata, a Yuga Labs ajándékozott a múzeumnak.

A The Sandbox tavaly bejelentette, hogy létrehoz egy játékon belüli múzeumot, amelyet a World of Women projektjének szentel. Mindeközben egy Grammy-díjas együttes is belépett metaverzumába, nemrégiben pedig már arról szóltak a hírek, hogy több nagy bank rendelkezik jelenléttel a virtuális világban. Többek között a HSCB is homokozóba menekült, hogy kapcsolatba léphessen a web3 közösséggel.

Kapcsolódó cikkeink: