Az elektromos autógyártás 70%-kal környezetszennyezőbb a benzinesnél
Az elektromos autók környezeti előnyei talán soha nem lesznek érezhetők, mivel a gyártásuk akár 70%-kal több károsanyagot bocsát ki a benzines autóénál.
Az elektromos autók környezeti előnye talán soha nem lesz érezhető – gyártásuk akár 70 százalékkal több károsanyag-kibocsátást okoz, mint benzines társaiké. A szakértők szerint több tízezer kilométert kellene az elektromos autókkal megtenni ahhoz, hogy ellensúlyozzák a magasabb kibocsátást. A VW e-Golfja a gyártó saját adatai szerint csak 124 000 kilométer után válik „környezetbarátabbá”.
Félő azonban, hogy sok ilyen jármű sosem éri el a kilométercélját, mivel a tulajdonosok folyamatosan újabbnál újabb modellekre váltanak, a használt elektromos autóktól pedig sokan tartanak. Európában az autóvásárlások túlnyomó többsége hitellel történik, amely keretében több országban is lehetőség van arra, hogy az ügyfelek három év után új járműre cseréljék autójukat, ami valószínűleg nem elég idő a károsanyag-kibocsátás ellensúlyozására.
Bár az Európai Unió szerint 2035 után be kell szüntetni a belső égésű új autók forgalmazását a környezetre gyakorolt káros hatásuk miatt, a valóságban úgy tűnik, hogy az elektromos átállással – már ha egyáltalán megvalósul – sem sikerül kellőképpen csökkenti a károsanyag-kibocsátást.
Az elektromos járművek csak akkor játszhatnak fontos szerepet az EU zöld programjában, ha elég sokáig maradnak az utakon.
A Volvo felfedte, hogy az elektromos autók gyártásából származó kibocsátás akár 70 százalékkal is magasabb lehet, mint a benzines modelleké, és azt mondta, hogy minimum 50 000 km megtételére van szükség ahhoz, hogy egy gépkocsi összességében zöldebbé váljon, ami jellemzően négy-kilenc év alatt érhető el.
Ez elsősorban az elektromos autók meghajtásához használt akkumulátoroknak köszönhető. Ezekhez olyan nyersanyagokra van szükség, mint a kobalt és a lítium, amelyeket olyan helyeken kell bányászni, mint Afrika és Dél-Amerika, mielőtt az egész világon keresztülszállítanák őket.
Az elektromos autók gyártásának környezeti ártalmai miatt Rowan Atkinson színész nemrégiben azt állította, hogy „egy kicsit becsapva” érzi magát az elektromos autók miatt, miközben arra buzdította az embereket, hogy tartsák meg hosszabb ideig a benzines járműveiket.