8 millió dollárt vesztett egy kriptoinfluenszer 1 hónap alatt 15 milliós befektetésén

A kriptopiac az elmúlt 24 órában komoly megrázkódtatáson ment keresztül, a legtöbb kriptoeszköz árfolyama is megszenvedte mindezt. Egy Ethereum ETH Price ETH Price hívő kriptoinfluenszernek 8 millió dollárnyi nem realizált árfolyamvesztesége keletkezett a FRIEND ERC-20 token által. 

A Machi Big Brother álnevű influenszer, aki 164 400 követővel rendelkezik az X-en, több mint 50%-os veszteséget szenvedett el a FRIEND tokennel. A Lookonchain szúrta ki a tartalomgyártó fiókjához kapcsolódó, egy hónapja fennálló veszteséges pozíciót és június 8-án hírül is adta egy bejegyzésben.

Az on-chain elemző szerint Machi Big Brother május 3. óta vásárolja a tokent. Összesen 8,6 millió FRIEND érmét vásárolt 1,81 dolláros átlagáron. A kriptoinfluenszer 4 975 ETH-t fektetett be, 15,6 millió dollár értékben, ami 55%-os csökkenést jelent pillanatnyilag.

A cikk írásának időpontjában a FRIEND árfolyama 0,89 dolláron áll és az elmúlt 30 napban 66%-ot esett vissza. Ennek értelmében Machi Big Brother pozíciója most 6,95 millió dollárra értékelődik. Ez 8,65 millió dolláros zuhanást jelent körülbelül egy hónap alatt.

Sorra buknak bele befektetéseikbe az kriptoinfluenszerek?

A közismert kriptokereskedő, Ansem a FRIEND-et mémérmeként, illetve „kulturális érmeként” definiálta, kiemelve annak ökoszisztémáját. Ansem erről május 4-én posztolt az X-en, ami arra utal, hogy nagyjából ez idő tájt építhetett pozíciót a tokenre, a másik kriptoinfluenszerhez hasonlóan.

Érdekes módon, a token május elején csúcsot döntött az árszint és a népszerűség vonatkozásában, de ezt követően képtelen volt újra elérni ezeket a szinteket. A Santiment adatai arra utalnak, hogy a FRIEND egy hónappal ezelőtt rövid hype-ot élt át, ami az áremelkedést és a kriptoinfluenszerek érdeklődését fűtötte. Ez azonban egy kérészéletű fellendülés volt, amely mostanra alábbhagyott és jókora veszteségeket halmozott fel.

A mémérmék, mint például a FRIEND, jelentős kockázatokkal járnak, amelyeket a kereskedőknek nem szabad alábecsülniük spekulatív jellegük miatt. Ezek a kriptovaluták gyakran nem rendelkeznek valódi belső értékkel, és az áraikat elsősorban a közösségi média hype és a szóbeszéd vezérli.

Érdemes észben tartani, hogy a kriptoinfluenszerek tanácsai és tippjei gyakorta félrevezetőek és öncélúak. Éppen ezért elengedhetetlen a befektetéseket megelőző utánajárás és elővigyázatosság.