40 millióan töltötték le eddig a reklámgyilkos Brave böngészőt

A reklámgyilkos Brave böngésző Androidos verzióját már több mint 40 millióan töltötték le világszerte. A böngésző lényege, hogy szűri a kéretlen sütiket, letiltja a zavaró hirdetéseket és a saját natív kriptovalutája, a Basic Attention Tokennek köszönhetően saját ösztönzőrendszerrel rendelkezik. BAT tokent reklámok megtekintéséért lehet szerezni. 

Összehasonlításképp a legnépszerűbb kriptovaluta váltó, a Coinbase mindössze 20 millió letöltésnél tart.

A böngésző mobilos változata Japánban már top Android böngésző, ahogy Spanyolországban is. A Facebook és a többi bigtech cég okozta visszaélések a személyes adatokkal pedig tovább hajtják a vezető böngészőkkel szembeni ellenszenvet.

A Brave alapértelmezetten olyan adatvédelmi beállításokkal rendelkezik, amelyek nem követik nyomon a felhasználói aktivitást és a privát adatokat sem tárolja egy külső szerveren. A BAT token pedig az aktuális 64 forintos árfolyamával stabil mellékkeresetet jelenthet a tartalomgyártóknak, YouTubereknek és Twitterezőknek, ugyanis a többi kriptovalutához hasonlóan nagyon könnyű adományozni. A böngésző a hirdetéseket csak azoknak a felhasználóknak mutatja, akik jóváhagyják és ezért BAT tokent utal a böngészőwalletbe a felhasználónak. Ezzel minimalizálhatóak a kéretlen reklámok és egy felettébb célzott vásárlói réteget tudnak elérni. Egyelőre az utóbbi funkció csak 30 országban érhető el (lista itt), Magyarországon nem, de Lengyelországban igen, ami azt jelzi, hogy előbb-utóbb Magyarország is felkerül a listára.

Ha ti is ki szeretnétek próbálni a Brave böngészőt, akkor itt tudjátok letölteni.