300 milliárd dolláros perrel néz szembe a Facebook és a Google

A digitális pénzekkel kapcsolatos hirdetési tiltás miatt csoportos pert indítanak a tech cégek ellen.

A Facebook és a Google még 2018-ban hozta meg a döntést, hogy száműzi a felületeiről a digitális pénzekkel, tárcákkal, ICO-val kapcsolatos hirdetéseket. Először a Facebook indította el a lavinát, arra hivatkozva, hogy túl sok a digitális pénzekhez köthető csalás. Majd a Google, a Twitter, a Snapchat, a LinkedIN, a Microsoft Bing és még a Mailchimp is felült erre a hajóra. Bár pár hónappal a bevezetése után szinte minden cég kihátrált a döntés mögül és újra engedélyezte a kriptopénzekkel kapcsolatos reklámokat – úgy tűnik ennyivel nem úszhatják meg a dolgot.

Nem úszhatják meg következmények nélkül a tiltást

A tiltás ugyanis több száz millió dollár kárt okozott olyan cégnek is, akik amúgy legitim módon működtek a kripto szektorban. Egy ausztrál jogi iroda, a JPB Liberty most felkarolta ezeket a cégeket, akik a tiltás miatt kárt szenvedtek és csoportos kártérítési perben szeretne fellépni a fent említett tech cégek ellen. Eddig összesen 600 millió dollárnyi kárigény gyűlt össze, de ha bejön az iroda számítása, akkor akár 300 milliárd (!) dollárnyi összeget követelhetnek majd a Facebook, a Google és a többi cégtől.

Tegyük hozzá, hogy a beadványt, még nem indították el. Viszont az ügyet sikerdíjas alapon vállalták el, amiből 30% jut majd a jogi irodának és 70% a kárigénylőknek. Ráadásul a jogi iroda további támogatókat keres, akikkel közösen adhatják majd be az indítványt.

A cég technológiáért és PR-ért felelős igazgatója, Brian Bishko elmondta, hogy milyen nehéz helyzetbe kerültek a döntés miatt a cégek.

„Óriási károkat okozott a tiltás. Mindent cég hirdetését törölték. Ami csak kicsit is hasonlított a kriptopénzekre, bekerült a hálóba. Amikor pedig fellebezett valaki, még a fiókját is tiltották.”

Ez sajnos valóban így van. A közösségi média felületeken posztolt tartalmak valójában a platform kénye kedve szerint törölhetőek. Ez már több alkalommal is megtörtént, főleg az utóbbi időben egyre gyakrabban, például a Youtube esetében is.